Miłość


Jako że wczoraj były Walentynkia, a ja nie zdążyłam wrzucić postu który przygotowałam, więc daję go dzisiaj.
Na początek moja "definicja" Miłości, a potem kilka cytatów, które bardzo lubię.

Miłość - uczucie wielkie i mocne ale i trudne. Daje nam wiarę w siebie i uczy akceptacji drugiej osoby. Bez niej jesteśmy puści niczym skorupy i bezwartościowi. Miłość to również uczucie bezwarunkowe - po prostu się kocha nie oczekując nic w zamian. Daje nam szczęście tak po prostu bez powodu.



Niedojrzała miłość mówi: 'Kocham cię, ponieważ cię potrzebuję'. Dojrzała miłość mówi: 'Potrzebuję cię, ponieważ cię kocham'.
Erich Fromm



Prawdziwa miłość nie wyczerpuje się nigdy. Im więcej dajesz, tym więcej ci jej zostaje.
A. de Saint-Exupéry 



Nie mów nic. Kocha się za nic. Nie istnieje żaden powód do miłości.
Paulo Coelho



Miłość nie polega na tym, aby wzajemnie sobie się przyglądać, lecz aby patrzeć razem w tym samym kierunku.
A. de Saint-Exupéry  



Miłość bezinteresowna daje szczęście, a interesowna pieniądze.
T. Gicger



Moją siłą ciążenia jest miłość moja.
Św. Augustyn



Miłość uśmiecha się bez powodu.
Oskar Wilde



Miłość jest jak kot. Chodzi własnymi drogami.
Joanna Chmielewska


Miłość jest naszym prawdziwym przeznaczeniem. Nie odnajdziemy sensu życia w samotności - znajdziemy ją wespół z drugim człowiekiem. Nie będziemy nigdy w pełni sobą, zanim nie zakochamy - się w drugim człowieku, albo w Bogu.
Thomas Merton



Kochać to także umieć się rozstać. Umieć pozwolić komuś odejść, nawet jeśli darzy się go wielkim uczuciem. Miłość jest zaprzeczeniem egoizmu, zaborczości, jest skierowaniem się ku drugiej osobie, jest pragnieniem przede wszystkim jej szczęścia, czasem wbrew własnemu.
Vincent van Gogh



„Miłość cierpliwa jest, łaskawa jest. Miłość nie zazdrości, nie szuka poklasku, nie unosi się pychą.”
 1 Kor 13,4


Komentarze